2016-03-08, 13:20
Hej
Sprawozdania finansowe oraz zarządu już rozdane.
Cieszę się że otrzymaliśmy odrębne sprawozdanie od administratora i zarządu.
Czy ktoś z was miał czas / ochotę na przejżenie tych informacji?
Ja poświęciłem chwilę nad tą lekturą i znalazłem kilka informacji które według mnie powinny być poruszone na jutrzejszym spotkaniu:
1. Koszt wody i ścieków. Znowu mamy niedoszacowanie na ponad 20 tysięcy. Co ciekawe zużycie większe o ponad 18 %. Czyżby ktoś „na lewo” podłączył się do naszego źródełka? Skąd wynikają tak duże różnice jeśli wszyscy na osiedlu powinni mieć w tym roku sprawne liczydła wody (wymieniane u większości).
2. Znaczny wzrost w sugerowanej stawce za ochronę (z 63 groszy na 75 groszy). Czy to wynika z proponowanych uchwał 4 oraz 8? Ja zrozumiałem że na potrzeby zapewnienia lepszego monitoringu ma być ustalona oddzielna składka w ramach funduszu remontowego.
Poza tym propozycje uchwał 9 oraz 10 powinny tą składkę zmniejszyć.
3. Informacja o wydatkach na liczydła. Kwota ponad 77 tysięcy jest bardzo ogólna. Brakuje mi dokładniejszej specyfikacji, ile liczydeł wody wymieniono, ile liczników ciepła, jakie stawki.
Na poprzednim zebraniu szacowaliśmy koszt wymiany liczydła wody na około 40 zł, homologacja licznika energii około 300 zł.
4. Fundusz remontowy. Nic nie wydawaliśmy do 2015 roku. Uzbierała się kwota (łącznie z 2015) 245 tysięcy. Zrobiliśmy obowiązkową wymianę liczydeł (wymóg co 5 lat) i wydaliśmy 77 tysięcy (30 % całości). Moim zdaniem jak przyjdzie czas na prawdziwe remonty to nie będzie z czego płacić, jeśli zachowamy takie stawki.
5. Błędne sumy stawek na sprawozdaniu finansowym. Na tabelach widnieje stawka 2,87 zł/m2 za poprzedni rok oraz 3,01 zł/m2 za 2016. Gdy jednak podsumujemy wszystkie składniki uzyskujemy 3,31 zł/m2 za zeszły rok oraz 3,47zł/m2 za 2016.
Stawki tak wyliczone nie uwzględniają jednak funduszu remontowego (27 gr/m2) , centralnego ogrzewania (10 gr/m2) oraz miejsc postojowych (29 gr/m2). Razem wychodzi za 2016 4,13 zł/m2 !!
6. Co z uchwałą numer 5 z zeszłego roku? Teren będzie dzierżawiony przez lokal usługowy czy nie?
7. Jak wyglądają (czy są) postępy w sprawie przeciwko ATAL? Nie ma praktycznie żadnych informacji, administrator zapewnia że na zebraniu wspólnoty takie informacje padną.
Już kilkakrotnie zgłaszałem cieknące zawory, kanały i uszczelki w garażach. Administracja nie reaguje bo sprawa przeciwko ATAL jest w toku i nie zalecane jest usuwanie usterki, czy pomniejszanie widocznych strat. Rozumiem tok rozumowania ale ile to będzie trwało. Przecież nie możemy doprowadzić do sytuacji że budynek zacznie się walić ale nic w tej sprawie nie zrobimy bo „sprawa jest w toku”. Potrzebne jakieś konkretne terminy. Albo róbmy naprawy i kosztem obarczymy ATAL.
8. Sprawa nie wynikająca ze sprawozdań ale moim zdaniem ważna. Parkujące samochody w miejscach niedozwolonych. Potrzebne jest ustalenie jednej spójnej metody, jak , do kogo, i kiedy zgłaszać takie naruszenia. Ważne jest także aby administrator przyjął konkretne stanowisko w tej sprawie i pomógł rozwiązywać podobne przypadki. Może potrzebna jest informacja prawna co można robić a czego nie ?
Zapewne więcej informacji a także pytań pojawi się po zebraniu.
Zapraszam wszystkich jutro na zebranie wspólnoty w Szkole Podstawowej nr 90 na ulicy Orzechowej 62, oraz do dyskusji na forum.
Patryk
Sprawozdania finansowe oraz zarządu już rozdane.
Cieszę się że otrzymaliśmy odrębne sprawozdanie od administratora i zarządu.
Czy ktoś z was miał czas / ochotę na przejżenie tych informacji?
Ja poświęciłem chwilę nad tą lekturą i znalazłem kilka informacji które według mnie powinny być poruszone na jutrzejszym spotkaniu:
1. Koszt wody i ścieków. Znowu mamy niedoszacowanie na ponad 20 tysięcy. Co ciekawe zużycie większe o ponad 18 %. Czyżby ktoś „na lewo” podłączył się do naszego źródełka? Skąd wynikają tak duże różnice jeśli wszyscy na osiedlu powinni mieć w tym roku sprawne liczydła wody (wymieniane u większości).
2. Znaczny wzrost w sugerowanej stawce za ochronę (z 63 groszy na 75 groszy). Czy to wynika z proponowanych uchwał 4 oraz 8? Ja zrozumiałem że na potrzeby zapewnienia lepszego monitoringu ma być ustalona oddzielna składka w ramach funduszu remontowego.
Poza tym propozycje uchwał 9 oraz 10 powinny tą składkę zmniejszyć.
3. Informacja o wydatkach na liczydła. Kwota ponad 77 tysięcy jest bardzo ogólna. Brakuje mi dokładniejszej specyfikacji, ile liczydeł wody wymieniono, ile liczników ciepła, jakie stawki.
Na poprzednim zebraniu szacowaliśmy koszt wymiany liczydła wody na około 40 zł, homologacja licznika energii około 300 zł.
4. Fundusz remontowy. Nic nie wydawaliśmy do 2015 roku. Uzbierała się kwota (łącznie z 2015) 245 tysięcy. Zrobiliśmy obowiązkową wymianę liczydeł (wymóg co 5 lat) i wydaliśmy 77 tysięcy (30 % całości). Moim zdaniem jak przyjdzie czas na prawdziwe remonty to nie będzie z czego płacić, jeśli zachowamy takie stawki.
5. Błędne sumy stawek na sprawozdaniu finansowym. Na tabelach widnieje stawka 2,87 zł/m2 za poprzedni rok oraz 3,01 zł/m2 za 2016. Gdy jednak podsumujemy wszystkie składniki uzyskujemy 3,31 zł/m2 za zeszły rok oraz 3,47zł/m2 za 2016.
Stawki tak wyliczone nie uwzględniają jednak funduszu remontowego (27 gr/m2) , centralnego ogrzewania (10 gr/m2) oraz miejsc postojowych (29 gr/m2). Razem wychodzi za 2016 4,13 zł/m2 !!
6. Co z uchwałą numer 5 z zeszłego roku? Teren będzie dzierżawiony przez lokal usługowy czy nie?
7. Jak wyglądają (czy są) postępy w sprawie przeciwko ATAL? Nie ma praktycznie żadnych informacji, administrator zapewnia że na zebraniu wspólnoty takie informacje padną.
Już kilkakrotnie zgłaszałem cieknące zawory, kanały i uszczelki w garażach. Administracja nie reaguje bo sprawa przeciwko ATAL jest w toku i nie zalecane jest usuwanie usterki, czy pomniejszanie widocznych strat. Rozumiem tok rozumowania ale ile to będzie trwało. Przecież nie możemy doprowadzić do sytuacji że budynek zacznie się walić ale nic w tej sprawie nie zrobimy bo „sprawa jest w toku”. Potrzebne jakieś konkretne terminy. Albo róbmy naprawy i kosztem obarczymy ATAL.
8. Sprawa nie wynikająca ze sprawozdań ale moim zdaniem ważna. Parkujące samochody w miejscach niedozwolonych. Potrzebne jest ustalenie jednej spójnej metody, jak , do kogo, i kiedy zgłaszać takie naruszenia. Ważne jest także aby administrator przyjął konkretne stanowisko w tej sprawie i pomógł rozwiązywać podobne przypadki. Może potrzebna jest informacja prawna co można robić a czego nie ?
Zapewne więcej informacji a także pytań pojawi się po zebraniu.
Zapraszam wszystkich jutro na zebranie wspólnoty w Szkole Podstawowej nr 90 na ulicy Orzechowej 62, oraz do dyskusji na forum.
Patryk