2016-03-15, 14:28
Moje spostrzeżenia po zebraniu:
Na zebraniu było 15,32% udziału OMI. Więc mamy naprawdę pikujący trend
Sprawa przeciwko Atal:
Jak do tej pory nie doszło do porozumienia. Atal zgłoszone usterki chciał naprawiać punktowo – tylko w miejscach wystąpienia usterki. W sprawie garażu nie nastąpiło porozumienie, gdyż żądano całkowitego skucia tynków i położenia od nowa.
Do sporu doszły dodatkowo problemy z wentylacją i zapachem. Wykonano rozpoznanie i wykryto duże nieszczelności przewodów kominowych. W naszym przypadku uszczelnianie będzie bardzo kosztowne i może wynieść około 1,6mln.
W związku z tym w najbliższym czasie zostanie złożony pozew na kwoty :
-1,1mln parkingi podziemne
- 2mln (zamiast 450 tys) za części wspólne oraz nieszczelne przewody kominowe
Koszty sądowe odpowiednio 50 tyś i 100 tyś. Złożono wniosek o anulowanie kosztów. W przypadku odrzucenia możliwość partycypowania w kosztach przez wszystkich mieszkańców.
Być może pojawią się również inne pozwy, w zależności od wykrytych problemów np z wilgocią oraz ociepleniem dachów (Jak do tej pory nie były wykonane pomiary termowizyjne z powodu złych warunków pogodowych).
Przeglądy – kontrola techniczna
W 2015 roku wykonano 5 letni przegląd budowlany (przegląd elewacji, klatek schodowych, dachów, balkonów, przewodów kominarskich oraz instalacji elektrycznych). Ogólny stan dobry. Ci z mieszkańców którzy mają problemy ze szczelnością okien powinni indywidualnie dochodzić praw u producenta (mają 10 lat gwarancji).
Raport finansowy:
Roszczenia sądowe : -80 tyś. 70% z tego to firma Probud, której w zeszłym roku zlicytowano 2 mieszkania i 3 miejsca postojowe. Czekamy na część pieniędzy od komornika.
Lokale użytkowe należności: -40 tyś. Różnica wynika z rozliczeń liczników pod koniec roku. Spłacana jak co roku.
Wydatki z funduszu remontowego: 77 tyś na liczniki (46zł za wodomierz, wymieniono około 304 liczników; 179 zł za ciepłomierz)
Sprzątanie terenów zewnętrznych i sprzątanie wewnątrz budynku. Jak zwykle różnica wynika ze stawek VAT.
Doprecyzowano inne opłaty, a więc: znaczki, wynajem sal, sprawy z Atal, abonament za telefon w windach, obsługa prawna
Zimna woda i ścieki: Podobnie jak w zeszłym roku niedopłata rzędu 20 tys (6%). Różnica wynika z klas dokładności wodomierzy (wyższa czułość wodomierzy głównych MPWiK). Według MPWiK jest to dopuszczalny błąd (błąd pomiarowy 10%)
Przychodu z tytuły reklam: Pieniądze z reklam rozliczane pod koniec roku jako pożytki, stąd przychód na 0.
Uchwała 2 - Stawki
Wyższa składka na konserwacje (z 0,23zł na 0,3zł) wynika z zakończenia gwarancji na wiele części
Wyższa składka na ochronę (z 0,63zł na 0,75zł) wynika ze zmiany zasad obliczenia wynagrodzenia (umowy o pracę przy stawce minimalnej 10zł/h)
Zestawienie przygotowane przez Pumaz podaje stawkę 3,01zł/m2. Stawka ta nie uwzględnia wynagrodzenia administratora dla lokali, funduszu remontowego, kosztów centralnego ogrzewania oraz kosztów garażu (wynagrodzenie administratora oraz serwis bramy garażowej). Stawka całkowita to 4,16zł/m2
Uchwała 3 –fundusz remontowy
Przegłosowano większością głosów stawkę 0,3zł/m2.
Uchwała 4 –monitoring
Zaproponowano 2 rozwiązania:
A 5 kamer + wideo rejestrator (koszt około 15 tyś) wychodzi stawka 0,05zł/m2 na 1 rok
B 10kamer (dodatkowe wzdłuż ul. Paczkowskiej, na plac zabaw, dziedziniec) +wideo rejestrator (koszt około 30 tyś) wychodzi stawka 0,1zł/m2 na 1 rok
Przegłosowano stawkę 0,1zł/m2
Uchwała 5 – antena zbiorcza
Przedstawiono plan przygotowania infrastruktury do odbioru programów z satelity. Oszacowano koszt do 100 tyś (0,11-0,12zł/m2 przez okres około 4 lat).
Ustalono bez głosowania stawkę 0,1zł/m2
Uchwała 11
W związku z tym, że Atal zobowiązał się dzierżawić węzełki cieplne na okres 10 lat (do 2018 roku) od Kogeneracji, faktury wystawiane były na wspólnotę mieszkaniową która ich nie opłacała. Atal po 10 wezwaniach do zapłaty wystąpił o wpisanie wspólnoty do KRD (na łączną kwotę 160 tyś). W świetle prawa takie obciążenie jest nielegalne gdyż nie zostało uwzględnione w Aktach notarialnych.
Uchwała ma być czysto prewencyjna, nie ma bowiem pewności czy jesteśmy wpisani do KRD.
Dodatkowe poruszono tematy:
- Problem całodobowego nadzoru nad systemem przeciwpożarowym - stąd wynika obowiązek utrzymania 2 ochroniarzy.
- Dymisja Jacka z zarządu (w sprawozdaniu zarządu jest też dymisja kolejnej osoby)
- Problem regulatorów ciepła (dużo osób zgłaszała problemy z działaniem). Sprawa w toku. Są podejrzenia że jakieś inne (zepsute) urządzenia zakłócają sygnał regulatorów. Jedna z rozpatrywanych ewentualności to kablowe połączenie regulatora z logotermą.
- Temat przekształceń umarł już w zeszłym roku. Nie ma możliwości zebrania wniosków przy tak niskim zainteresowaniu.
- Nie wiadomo jak ma się sprawa Uchwały 5 z zeszłego roku, dotycząca dzierżawy ogródków. Prawdopodobnie nie zebrano wystarczającej liczby głosów.
- Zarząd przygotował własne sprawozdanie z działalności. Informacje są dość ogólne ale zakładam, że co bardziej zainteresowani mogą otrzymać wyczerpujące informacje na spotkaniu z zarządem.
Pamiętajcie że zbieranie głosów jest możliwe przez Internet gdy ma się dostęp do konta iban (pani Anna Orawczak zakłada konta).
Na zebraniu było 15,32% udziału OMI. Więc mamy naprawdę pikujący trend
Sprawa przeciwko Atal:
Jak do tej pory nie doszło do porozumienia. Atal zgłoszone usterki chciał naprawiać punktowo – tylko w miejscach wystąpienia usterki. W sprawie garażu nie nastąpiło porozumienie, gdyż żądano całkowitego skucia tynków i położenia od nowa.
Do sporu doszły dodatkowo problemy z wentylacją i zapachem. Wykonano rozpoznanie i wykryto duże nieszczelności przewodów kominowych. W naszym przypadku uszczelnianie będzie bardzo kosztowne i może wynieść około 1,6mln.
W związku z tym w najbliższym czasie zostanie złożony pozew na kwoty :
-1,1mln parkingi podziemne
- 2mln (zamiast 450 tys) za części wspólne oraz nieszczelne przewody kominowe
Koszty sądowe odpowiednio 50 tyś i 100 tyś. Złożono wniosek o anulowanie kosztów. W przypadku odrzucenia możliwość partycypowania w kosztach przez wszystkich mieszkańców.
Być może pojawią się również inne pozwy, w zależności od wykrytych problemów np z wilgocią oraz ociepleniem dachów (Jak do tej pory nie były wykonane pomiary termowizyjne z powodu złych warunków pogodowych).
Przeglądy – kontrola techniczna
W 2015 roku wykonano 5 letni przegląd budowlany (przegląd elewacji, klatek schodowych, dachów, balkonów, przewodów kominarskich oraz instalacji elektrycznych). Ogólny stan dobry. Ci z mieszkańców którzy mają problemy ze szczelnością okien powinni indywidualnie dochodzić praw u producenta (mają 10 lat gwarancji).
Raport finansowy:
Roszczenia sądowe : -80 tyś. 70% z tego to firma Probud, której w zeszłym roku zlicytowano 2 mieszkania i 3 miejsca postojowe. Czekamy na część pieniędzy od komornika.
Lokale użytkowe należności: -40 tyś. Różnica wynika z rozliczeń liczników pod koniec roku. Spłacana jak co roku.
Wydatki z funduszu remontowego: 77 tyś na liczniki (46zł za wodomierz, wymieniono około 304 liczników; 179 zł za ciepłomierz)
Sprzątanie terenów zewnętrznych i sprzątanie wewnątrz budynku. Jak zwykle różnica wynika ze stawek VAT.
Doprecyzowano inne opłaty, a więc: znaczki, wynajem sal, sprawy z Atal, abonament za telefon w windach, obsługa prawna
Zimna woda i ścieki: Podobnie jak w zeszłym roku niedopłata rzędu 20 tys (6%). Różnica wynika z klas dokładności wodomierzy (wyższa czułość wodomierzy głównych MPWiK). Według MPWiK jest to dopuszczalny błąd (błąd pomiarowy 10%)
Przychodu z tytuły reklam: Pieniądze z reklam rozliczane pod koniec roku jako pożytki, stąd przychód na 0.
Uchwała 2 - Stawki
Wyższa składka na konserwacje (z 0,23zł na 0,3zł) wynika z zakończenia gwarancji na wiele części
Wyższa składka na ochronę (z 0,63zł na 0,75zł) wynika ze zmiany zasad obliczenia wynagrodzenia (umowy o pracę przy stawce minimalnej 10zł/h)
Zestawienie przygotowane przez Pumaz podaje stawkę 3,01zł/m2. Stawka ta nie uwzględnia wynagrodzenia administratora dla lokali, funduszu remontowego, kosztów centralnego ogrzewania oraz kosztów garażu (wynagrodzenie administratora oraz serwis bramy garażowej). Stawka całkowita to 4,16zł/m2
Uchwała 3 –fundusz remontowy
Przegłosowano większością głosów stawkę 0,3zł/m2.
Uchwała 4 –monitoring
Zaproponowano 2 rozwiązania:
A 5 kamer + wideo rejestrator (koszt około 15 tyś) wychodzi stawka 0,05zł/m2 na 1 rok
B 10kamer (dodatkowe wzdłuż ul. Paczkowskiej, na plac zabaw, dziedziniec) +wideo rejestrator (koszt około 30 tyś) wychodzi stawka 0,1zł/m2 na 1 rok
Przegłosowano stawkę 0,1zł/m2
Uchwała 5 – antena zbiorcza
Przedstawiono plan przygotowania infrastruktury do odbioru programów z satelity. Oszacowano koszt do 100 tyś (0,11-0,12zł/m2 przez okres około 4 lat).
Ustalono bez głosowania stawkę 0,1zł/m2
Uchwała 11
W związku z tym, że Atal zobowiązał się dzierżawić węzełki cieplne na okres 10 lat (do 2018 roku) od Kogeneracji, faktury wystawiane były na wspólnotę mieszkaniową która ich nie opłacała. Atal po 10 wezwaniach do zapłaty wystąpił o wpisanie wspólnoty do KRD (na łączną kwotę 160 tyś). W świetle prawa takie obciążenie jest nielegalne gdyż nie zostało uwzględnione w Aktach notarialnych.
Uchwała ma być czysto prewencyjna, nie ma bowiem pewności czy jesteśmy wpisani do KRD.
Dodatkowe poruszono tematy:
- Problem całodobowego nadzoru nad systemem przeciwpożarowym - stąd wynika obowiązek utrzymania 2 ochroniarzy.
- Dymisja Jacka z zarządu (w sprawozdaniu zarządu jest też dymisja kolejnej osoby)
- Problem regulatorów ciepła (dużo osób zgłaszała problemy z działaniem). Sprawa w toku. Są podejrzenia że jakieś inne (zepsute) urządzenia zakłócają sygnał regulatorów. Jedna z rozpatrywanych ewentualności to kablowe połączenie regulatora z logotermą.
- Temat przekształceń umarł już w zeszłym roku. Nie ma możliwości zebrania wniosków przy tak niskim zainteresowaniu.
- Nie wiadomo jak ma się sprawa Uchwały 5 z zeszłego roku, dotycząca dzierżawy ogródków. Prawdopodobnie nie zebrano wystarczającej liczby głosów.
- Zarząd przygotował własne sprawozdanie z działalności. Informacje są dość ogólne ale zakładam, że co bardziej zainteresowani mogą otrzymać wyczerpujące informacje na spotkaniu z zarządem.
Pamiętajcie że zbieranie głosów jest możliwe przez Internet gdy ma się dostęp do konta iban (pani Anna Orawczak zakłada konta).