Wygaszamy forum pod tym adresem, ale jest grupa na Facebook:

https://www.facebook.com/groups/osiedle.mieszczanskie.wroclaw

Zapraszam!

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Osiedle Mieszczańskie I Zebranie roczne 2016
#1
Nie wiem czy widzieliscie, ale zebranie jest 9 marca, bodaj o 17.30.
Odpowiedz
#2
Czy nie można wcześniej zrobić ankiety dot. terminu zebrania, a dopiero później rezerwować salę i wszystko organizować? Nie każdy odlicza czas feriami w dolnośląskim... Frekwencja byłaby pewnie większa bo i termin dopasowany do większości osób.
Odpowiedz
#3
Skąd info?
Zarząd nic nie robi tylko przeszkadza!11jeden
Odpowiedz
#4
O zebraniu wiszą ogłoszenia od ponad tygodnia przy śmietniku i wejściu na osiedle.

Co ja bym chciał to rozliczenia dostępne przed zebraniem aby można było sobie na spokojnie policzyć.
Odpowiedz
#5
A jak wygląda sytuacja w sprawie wykupu gruntu? Temat ten był poruszany na poprzednim zebraniu i było głosowanie w tej sprawie.
Odpowiedz
#6
(2016-03-07, 22:22)piotrek napisał(a): A jak wygląda sytuacja w sprawie wykupu gruntu? Temat ten był poruszany na poprzednim zebraniu i było głosowanie w tej sprawie.


Szukajcie, a znajdziecie Wink

Tutaj to opisałem

W skrócie - nie do zrobienia.
Odpowiedz
#7
Dzięki za info Smile
Odpowiedz
#8
Hej
Sprawozdania finansowe oraz zarządu już rozdane.
Cieszę się że otrzymaliśmy odrębne sprawozdanie od administratora i zarządu.
Czy ktoś z was miał czas / ochotę na przejżenie tych informacji?
Ja poświęciłem chwilę nad tą lekturą i znalazłem kilka informacji które według mnie powinny być poruszone na jutrzejszym spotkaniu:

1. Koszt wody i ścieków. Znowu mamy niedoszacowanie na ponad 20 tysięcy. Co ciekawe zużycie większe o ponad 18 %. Czyżby ktoś „na lewo” podłączył się do naszego źródełka? Skąd wynikają tak duże różnice jeśli wszyscy na osiedlu powinni mieć w tym roku sprawne liczydła wody (wymieniane u większości).
2. Znaczny wzrost w sugerowanej stawce za ochronę (z 63 groszy na 75 groszy). Czy to wynika z proponowanych uchwał 4 oraz 8? Ja zrozumiałem że na potrzeby zapewnienia lepszego monitoringu ma być ustalona oddzielna składka w ramach funduszu remontowego.
Poza tym propozycje uchwał 9 oraz 10 powinny tą składkę zmniejszyć.
3. Informacja o wydatkach na liczydła. Kwota ponad 77 tysięcy jest bardzo ogólna. Brakuje mi dokładniejszej specyfikacji, ile liczydeł wody wymieniono, ile liczników ciepła, jakie stawki.
Na poprzednim zebraniu szacowaliśmy koszt wymiany liczydła wody na około 40 zł, homologacja licznika energii około 300 zł.
4. Fundusz remontowy. Nic nie wydawaliśmy do 2015 roku. Uzbierała się kwota (łącznie z 2015) 245 tysięcy. Zrobiliśmy obowiązkową wymianę liczydeł (wymóg co 5 lat) i wydaliśmy 77 tysięcy (30 % całości). Moim zdaniem jak przyjdzie czas na prawdziwe remonty to nie będzie z czego płacić, jeśli zachowamy takie stawki.
5. Błędne sumy stawek na sprawozdaniu finansowym. Na tabelach widnieje stawka 2,87 zł/m2 za poprzedni rok oraz 3,01 zł/m2 za 2016. Gdy jednak podsumujemy wszystkie składniki uzyskujemy 3,31 zł/m2 za zeszły rok oraz 3,47zł/m2 za 2016.
Stawki tak wyliczone nie uwzględniają jednak funduszu remontowego (27 gr/m2) , centralnego ogrzewania (10 gr/m2) oraz miejsc postojowych (29 gr/m2). Razem wychodzi za 2016 4,13 zł/m2 !!
6. Co z uchwałą numer 5 z zeszłego roku? Teren będzie dzierżawiony przez lokal usługowy czy nie?
7. Jak wyglądają (czy są) postępy w sprawie przeciwko ATAL? Nie ma praktycznie żadnych informacji, administrator zapewnia że na zebraniu wspólnoty takie informacje padną.
Już kilkakrotnie zgłaszałem cieknące zawory, kanały i uszczelki w garażach. Administracja nie reaguje bo sprawa przeciwko ATAL jest w toku i nie zalecane jest usuwanie usterki, czy pomniejszanie widocznych strat. Rozumiem tok rozumowania ale ile to będzie trwało. Przecież nie możemy doprowadzić do sytuacji że budynek zacznie się walić ale nic w tej sprawie nie zrobimy bo „sprawa jest w toku”. Potrzebne jakieś konkretne terminy. Albo róbmy naprawy i kosztem obarczymy ATAL.
8. Sprawa nie wynikająca ze sprawozdań ale moim zdaniem ważna. Parkujące samochody w miejscach niedozwolonych. Potrzebne jest ustalenie jednej spójnej metody, jak , do kogo, i kiedy zgłaszać takie naruszenia. Ważne jest także aby administrator przyjął konkretne stanowisko w tej sprawie i pomógł rozwiązywać podobne przypadki. Może potrzebna jest informacja prawna co można robić a czego nie ?

Zapewne więcej informacji a także pytań pojawi się po zebraniu.
Zapraszam wszystkich jutro na zebranie wspólnoty w Szkole Podstawowej nr 90 na ulicy Orzechowej 62, oraz do dyskusji na forum.
Patryk
Odpowiedz
#9
Jakie wczoraj ustaliście stawki pod uchwałami? Niestety nieszczymałem i wyjszłem po "czytaniu" drugiej...

PS. Co roku mniej ludzi przychodzi... i jak co roku przez pierwsze 2h zebrania w zasadzie nic się nie dzieje.
Zarząd nic nie robi tylko przeszkadza!11jeden
Odpowiedz
#10
(2016-03-10, 11:06)rachwal napisał(a): Jakie wczoraj ustaliście stawki pod uchwałami? Niestety nieszczymałem i wyjszłem po "czytaniu" drugiej...

PS. Co roku mniej ludzi przychodzi... i jak co roku przez pierwsze 2h zebrania w zasadzie nic się nie dzieje.

Fundusz remontowy 30gr. Monitoring 10gr.
Nie dziwię się, że ludzie nie przychodzą jak to wygląda w ten sposób. Trwa to za długo i wszystko jest zbyt szczegółowo omawiane. Według mnie wystarczyłoby ogólne podsumowanie w 15 minut, a jak ktoś chce znać szczegóły to niech się kontaktuje z zarządem i administracją.
Odpowiedz
#11
(2016-03-10, 12:42)krp napisał(a): Według mnie wystarczyłoby ogólne podsumowanie w 15 minut, a jak ktoś chce znać szczegóły to niech się kontaktuje z zarządem i administracją.

Oj krp, nie zgodzę się z tobą.
Pytałem administratora o pewne rzeczy i zostałem odesłany do zebrania na którym wszystko będzie wyjaśnione. Więc nie zawsze informacja jest prezentowana.
Zebrania trwają długo bo ludzie zadają pytania. Wystarczyło by się odrobinę przygotować na zebranie, poczytać forum, przejżeć raport z poprzedniego roku i wiele spraw było by wyjaśnionych.
Poza tym brakuje ogólnego zainteresowania. Przecież nie trzeba czekać na zebranie wspólnoty żeby przedyskutować jakiś temat. Można to zrobić zarówno z udziałem zarządu jak i po sąsiedzku. Są także dyżury zarządu kilka razy w roku, czy ktoś pofatygował się kiedyś na takie spotkanie. Chociażby aby pogadać o pierdołach ? Smile
Jak w zeszłym roku byłem na jednym takim spotkaniu, to pani była strasznie zdziwiniona że ktoś się pojawił i chce porozmawiać.

Co do wczorajszego zebrania to zastanawiałem się czy zrobić podobne zestawienie jak w zeszłym roku. Ale szczerze nie widzę powodu skoro na zebranie wybrało się tylko kilkadziesiąt osób, stanowiące 15% udziałów. Widać nie są zainteresowani losami wspólnoty.
Odpowiedz
#12
(2016-03-10, 11:06)rachwal napisał(a): Jakie wczoraj ustaliście stawki pod uchwałami? Niestety nieszczymałem i wyjszłem po "czytaniu" drugiej...

PS. Co roku mniej ludzi przychodzi... i jak co roku przez pierwsze 2h zebrania w zasadzie nic się nie dzieje.

Ja z chęcią bym przyszedł na zebranie, ale jak co roku termin jest wybierany...a nie, przepraszam - narzucany odgórnie i jak zwykle nie ma tu niestety synchronizacji. Poza tym info o zebraniu jest napisane chyba 2 tygodnie przed nim.
Proponuję, żeby Zarządca przynajmniej 2 miesiące wcześniej zrobił chociaż ankietę na tym forum podając 3 terminy do wyboru i wtedy wyłoniłby zwycięzcę frekwencji. Chyba najbardziej sprawiedliwe?

BTW. Coś ciekawego działo się na zebraniu? Można krótką relację w istotnych sprawach?
Odpowiedz
#13
Cytat:Ja z chęcią bym przyszedł na zebranie, ale jak co roku termin jest wybierany...a nie, przepraszam - narzucany odgórnie i jak zwykle nie ma tu niestety synchronizacji. Poza tym info o zebraniu jest napisane chyba 2 tygodnie przed nim.
Proponuję, żeby Zarządca przynajmniej 2 miesiące wcześniej zrobił chociaż ankietę na tym forum podając 3 terminy do wyboru i wtedy wyłoniłby zwycięzcę frekwencji. Chyba najbardziej sprawiedliwe?

BTW. Coś ciekawego działo się na zebraniu? Można krótką relację w istotnych sprawach?

W tym roku info o zebraniu było wywieszone ok 4 tygodni przed zebraniem, a zebranie nie było tuż przed świętami.
To był główny argument w zeszłym roku, że była niska frekwencja (ok. 25%) - bo wtedy info było 2 tygodnie przed zebraniem, a zebranie w tygodniu poprzedzającym święta.
I wiesz co ?
W tym roku było mniej niż 20% na zebraniu Big Grin Chyba trzeba będzie jednak wrócić do sprawdzonej formuły, bo się lepiej sprawdza. Ci co mają przyjść to przyjdą, reszta oleje sprawę jak co roku.

Ankieta na forum .. przemilcze temat Big Grin Jak sądzisz ? Bardzo reprezentatywna liczba mieszkańców tutaj się wypowiada ? Ja widzę kilka osób Cool

Jeśli myślisz, że łatwo zebrać głosy (ankietę) chodząc po domach oraz zarezerwować sale na tyle osób, to zapraszam do zarządu albo pomocy - są 2 miejsca, a pomoc przy zbieraniu głów zarządowi się przyda (ja w zarządzie już nie jestem, ale zbierałem głosy w zeszłym roku więc wiem jak to wygląda - 2 miesiące zbierania, średnio 10 - 15 minut na osobę, jeden nie otworzy, drugi weźmie kartę, a później nie odda I musisz iść jeszcze raz).

Jest dokładnie tak jak napisał Patryk, który był jedną z nielicznych osób, która przejawiała jakiekolwiek zainteresowanie wspólnotą (a pewnie gdybym nie bywał z dzieciakami na podwórku I nie znał tu sporo osób, to tych osób byłoby jeszcze mniej).

Co do zebrania, to było spokojniej niż w zeszłym roku.
Duża część dyskusji to informacja o stanie osiedla, pojawiły się dodatkowe roszczenia I dodatkowe rzeczy do sprawdzenia.
Była dyskusja o ochronie.
Było o węzełkach cieplnych.
Jest propozycyja poprawienia monitoringu (ktoś napisał wcześniej o kosztach)
Ja złożyłem rezygnacje z zarządu.

Jak chcesz bardziej szczegółowo, to umów się z kimś z zarządu (pewnie I tak ktoś przyjdzie zebrać głosy do Ciebie, to porozmawiasz)
albo z administratorem - jest sprawozdanie z zebrania - każdy może o to poprosić I sprawdzić (była 1 osoba w zeszłym roku, która to zrobiła).
Odpowiedz
#14
Co zrobisz, nic nie zrobisz!11

Mam kartę do głosowania, mogę ją wrzucić do skrzynki w garażu? Muszę ją jedynie uzupełnić Wink

Brakuje mi jeszcze danych:
- "fundusz antenowy"
- i czy coś wpisać w punktach przy uchwale nr 6? Wink
Zarząd nic nie robi tylko przeszkadza!11jeden
Odpowiedz
#15
Z antenami nie pamiętam, ale 11 czy 12 gr wychodziło rocznie, wpisaliśmy bodaj 10gr.
6 tam gdzie wolne miejsce wykreśliliśmy.
A wrzucić albo w garażu, albo koło budki ochrony Smile
Odpowiedz
#16
Dzięki Smile
Zarząd nic nie robi tylko przeszkadza!11jeden
Odpowiedz
#17
Wyszliśmy z zebrania po 3 godzinach bo już nie dawaliśmy rady, mam pytanie, czy był poruszany temat aut parkujacych na dziko na wjeździe od Prudnickiej albo w garażu na cudzych miejscach lub gdziekolwiek indziej gdzie nie mogą parkować?
Odpowiedz
#18
hey, gdzie mozna prosic o sprawozdanie z zebrania? Chetnie zrozumialbym koniecznosc podpisywania nowego dokumentu w zwiazku z procesem (tym razem garaz). Cesja byla kompleksowa i wyglada to jak brak pomyslu na proces (obym sie mylil).
Odpowiedz
#19
Ja ze swojej strony zrobie wpis w przyszłym tygodniu z ogólnymi informacjami co było na zebraniu.
Po protokół z zebrania zapraszam do Pumazu na ul. Sępią 29.
Odpowiedz
#20
Moje spostrzeżenia po zebraniu:

Na zebraniu było 15,32% udziału OMI. Więc mamy naprawdę pikujący trendSad

Sprawa przeciwko Atal:
Jak do tej pory nie doszło do porozumienia. Atal zgłoszone usterki chciał naprawiać punktowo – tylko w miejscach wystąpienia usterki. W sprawie garażu nie nastąpiło porozumienie, gdyż żądano całkowitego skucia tynków i położenia od nowa.
Do sporu doszły dodatkowo problemy z wentylacją i zapachem. Wykonano rozpoznanie i wykryto duże nieszczelności przewodów kominowych. W naszym przypadku uszczelnianie będzie bardzo kosztowne i może wynieść około 1,6mln.
W związku z tym w najbliższym czasie zostanie złożony pozew na kwoty :
-1,1mln parkingi podziemne
- 2mln (zamiast 450 tys) za części wspólne oraz nieszczelne przewody kominowe
Koszty sądowe odpowiednio 50 tyś i 100 tyś. Złożono wniosek o anulowanie kosztów. W przypadku odrzucenia możliwość partycypowania w kosztach przez wszystkich mieszkańców.
Być może pojawią się również inne pozwy, w zależności od wykrytych problemów np z wilgocią oraz ociepleniem dachów (Jak do tej pory nie były wykonane pomiary termowizyjne z powodu złych warunków pogodowych).

Przeglądy – kontrola techniczna
W 2015 roku wykonano 5 letni przegląd budowlany (przegląd elewacji, klatek schodowych, dachów, balkonów, przewodów kominarskich oraz instalacji elektrycznych). Ogólny stan dobry. Ci z mieszkańców którzy mają problemy ze szczelnością okien powinni indywidualnie dochodzić praw u producenta (mają 10 lat gwarancji).

Raport finansowy:
Roszczenia sądowe : -80 tyś. 70% z tego to firma Probud, której w zeszłym roku zlicytowano 2 mieszkania i 3 miejsca postojowe. Czekamy na część pieniędzy od komornika.
Lokale użytkowe należności: -40 tyś. Różnica wynika z rozliczeń liczników pod koniec roku. Spłacana jak co roku.
Wydatki z funduszu remontowego: 77 tyś na liczniki (46zł za wodomierz, wymieniono około 304 liczników; 179 zł za ciepłomierz)
Sprzątanie terenów zewnętrznych i sprzątanie wewnątrz budynku. Jak zwykle różnica wynika ze stawek VAT.
Doprecyzowano inne opłaty, a więc: znaczki, wynajem sal, sprawy z Atal, abonament za telefon w windach, obsługa prawna
Zimna woda i ścieki: Podobnie jak w zeszłym roku niedopłata rzędu 20 tys (6%). Różnica wynika z klas dokładności wodomierzy (wyższa czułość wodomierzy głównych MPWiK). Według MPWiK jest to dopuszczalny błąd (błąd pomiarowy 10%)
Przychodu z tytuły reklam: Pieniądze z reklam rozliczane pod koniec roku jako pożytki, stąd przychód na 0.

Uchwała 2 - Stawki
Wyższa składka na konserwacje (z 0,23zł na 0,3zł) wynika z zakończenia gwarancji na wiele części
Wyższa składka na ochronę (z 0,63zł na 0,75zł) wynika ze zmiany zasad obliczenia wynagrodzenia (umowy o pracę przy stawce minimalnej 10zł/h)
Zestawienie przygotowane przez Pumaz podaje stawkę 3,01zł/m2. Stawka ta nie uwzględnia wynagrodzenia administratora dla lokali, funduszu remontowego, kosztów centralnego ogrzewania oraz kosztów garażu (wynagrodzenie administratora oraz serwis bramy garażowej). Stawka całkowita to 4,16zł/m2

Uchwała 3 –fundusz remontowy
Przegłosowano większością głosów stawkę 0,3zł/m2.

Uchwała 4 –monitoring
Zaproponowano 2 rozwiązania:
A 5 kamer + wideo rejestrator (koszt około 15 tyś) wychodzi stawka 0,05zł/m2 na 1 rok
B 10kamer (dodatkowe wzdłuż ul. Paczkowskiej, na plac zabaw, dziedziniec) +wideo rejestrator (koszt około 30 tyś) wychodzi stawka 0,1zł/m2 na 1 rok
Przegłosowano stawkę 0,1zł/m2

Uchwała 5 – antena zbiorcza
Przedstawiono plan przygotowania infrastruktury do odbioru programów z satelity. Oszacowano koszt do 100 tyś (0,11-0,12zł/m2 przez okres około 4 lat).
Ustalono bez głosowania stawkę 0,1zł/m2

Uchwała 11
W związku z tym, że Atal zobowiązał się dzierżawić węzełki cieplne na okres 10 lat (do 2018 roku) od Kogeneracji, faktury wystawiane były na wspólnotę mieszkaniową która ich nie opłacała. Atal po 10 wezwaniach do zapłaty wystąpił o wpisanie wspólnoty do KRD (na łączną kwotę 160 tyś). W świetle prawa takie obciążenie jest nielegalne gdyż nie zostało uwzględnione w Aktach notarialnych.
Uchwała ma być czysto prewencyjna, nie ma bowiem pewności czy jesteśmy wpisani do KRD.

Dodatkowe poruszono tematy:
- Problem całodobowego nadzoru nad systemem przeciwpożarowym - stąd wynika obowiązek utrzymania 2 ochroniarzy.
- Dymisja Jacka z zarządu (w sprawozdaniu zarządu jest też dymisja kolejnej osoby)
- Problem regulatorów ciepła (dużo osób zgłaszała problemy z działaniem). Sprawa w toku. Są podejrzenia że jakieś inne (zepsute) urządzenia zakłócają sygnał regulatorów. Jedna z rozpatrywanych ewentualności to kablowe połączenie regulatora z logotermą.

- Temat przekształceń umarł już w zeszłym roku. Nie ma możliwości zebrania wniosków przy tak niskim zainteresowaniu.
- Nie wiadomo jak ma się sprawa Uchwały 5 z zeszłego roku, dotycząca dzierżawy ogródków. Prawdopodobnie nie zebrano wystarczającej liczby głosów.
- Zarząd przygotował własne sprawozdanie z działalności. Informacje są dość ogólne ale zakładam, że co bardziej zainteresowani mogą otrzymać wyczerpujące informacje na spotkaniu z zarządem.


Pamiętajcie że zbieranie głosów jest możliwe przez Internet gdy ma się dostęp do konta iban (pani Anna Orawczak zakłada konta).
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości