Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z ogrzewaniem
#1
Mam problem z ogrzewaniem.
Próbowałem nagrać tylko łazienkę i niestety nie udało mi się.
Ustawiłem temp. na 28' i odkręciłem grzejnik w danym pomieszczeniu. Nagrzewa się do temp. zadanej, każde pomieszczenie osobno, oprócz łazienki Dodgy
Grzejniki na pewno są odpowietrzone.
Może ktoś pomoże??
Odpowiedz
#2
A umiesciles to biale urzadzonko z zadana temperatura w lazience?Wink Zobacz tez na tym urzadzeniu jakie masz ustawione godziny grzania - byc sprawdzales w momencie kiedy nie mazs ustawionego grzania.
Odpowiedz
#3
U mnie wyglada na podobny problem, wszedzie grzeje a w łazience kaloryfer conajwyzej letni. Wlasnie wczoraj odpowietrzalem ale jest ok, to nie bylo to...

Pzdr
Marek
Odpowiedz
#4
Wszystkie grzejniki powinny być skręcone na 2, a łazienka odkręcona na 6. Jeśli chcemy mieć temp. na 28 to sterownik powinien znajdować się w łazience. Poza grzejnikiem w łazience pozostałe nie powinny grzać (ewentualnie mogą być lekko ciepłe... sprawdzę u siebie przy najbliższej okazji).
Odpowiedz
#5
Witam,

Mam pytanie czy ktoś może mi wytłumaczyć jak mam uruchomić ogrzewanie w mieszkaniu.
Dzisiaj ustawiłem grzejnik na 6 i nic nie grzeje.
Nie za bardzo rozumie jak działa to małe białe urządzenie, czy tylko nim ustalam temperaturę ? w takim razie po co przy grzejnikach pokrętła ?
Odpowiedz
#6
Jak to działa... W węzełku cieplnym na klatce mamy:
- wymiennik ciepła
- pompę
- dwa elektrozawory
- odbiornik radiowy regulatora temperatury

Wymiennik ciepła służy do ogrzewania ciepłej wody "użytkowej" jak ją nazywają w instrukcji. Z jednej strony mamy zimną wodę z instalacji wodnej z drugiej gorącą wodę z pionu grzewczego. Odkręcenie kranu z ciepłą wodą powoduje zadziałanie reglera (3-w instrukcji logotermy) co powoduje otwarcie zaworu po stronie gorącej wody z pionu grzewczego, dzięki temu przepływając przez wymiennik podgrzewa nam ona zimną wodę i po chwili z kranu leci ciepła woda. Regler jest zaworem priorytetowym, co oznacza, że po odkręceniu kranu z ciepłą wodą całe ciepło z pionu grzewczego jest przeznaczane na jej ogrzanie.

Jeżeli rzadko korzystamy z ciepłej wody, to ta jej część, która zostaje w rurach wychładza się i dlatego musimy czekać, aż zleci zimna woda, zanim pojawi się ciepła. Aby wyeliminować tą niedogodność wprowadzono dodatkowy obieg tzw. przygotowania ciepłej wody użytkowej. Działa on podobnie do ogrzewania ciepłej wody z opisu powyżej, są jednak drobne różnice. Po pierwsze gdy odkręcamy kran z ciepłą wodą, to mamy zapewniony jej przepływ, a gdy chcemy podgrzać tą wodę, która pozostaje w rurach, zanim odkręcimy kran to takiego przepływu wody nie mamy. Do wymuszenia przepływu wody służy zamontowana pompa w węzełku. Mamy już obieg wody do podgrzania, pozostaje nam jedynie zapewnić przepływ gorącej wody z pionu grzewczego. Odpowiada za to górny elektrozawór na węzełku. Jego otwarcie powoduje przepływ gorącej wody z pionu, która przez wymiennik ogrzewa ciepłą wodę w rurach.

Zostaje nam centralne ogrzewanie. Grzejniki w mieszkaniu zasilane są bezpośrednio z pionu grzewczego. Za to, czy one grzeją czy nie odpowiada dolny (położony nieco z prawej strony) elektrozawór w węzełku cieplnym.

Elektrozawory mają tylko dwa stany otwarty, albo zamknięty, co oznacza, że w węźle cieplnym nie można regulować temperatury. Regulację temperatury zapewniają wyłącznie termostaty na grzejnikach.
Termostat przepuszcza do grzejnika gorącą wodę z pionu w ilości zależnej od temperatury jaka obecnie panuje w pokoju. Regulator natomiast włącza lub wyłącza przepływ wody z pionu dla całego mieszkania (dla wszystkich grzejników).

Elektrozawory sterowane są przez odbiornik radiowy regulatora temperatury i albo puszczają ciepło na grzejniki w mieszkaniu, albo zapewniają przygotowanie ciepłej wody użytkowej, albo to i to jednocześnie, albo są zamknięte i wtedy gorąca woda z pionu grzewczego nie przepływa przez nasz licznik ciepła i mieszkanie.

Regulator temperatury. Zakładając, że prawidłowo przypisaliśmy kanały do odbiornika, zgodnie z instrukcją obsługi regulatora, wszystko powinno działać bez problemu. Ogólnie rzecz ujmując, regulator ma jak gdyby dwa tryby pracy, dzienny i nocny. Dla obu trybów możemy ustawić temperaturę, którą chcemy utrzymać w mieszkaniu (dokładniej mówiąc w miejscu, gdzie znajduje się sterownik). Tryb pracy możemy dowolnie przypisać do godziny, a regulator zapewni nam utrzymanie w mieszkaniu ustawionej temperatury. Przygotowanie ciepłej wody użytkowej może zostać tylko włączone lub wyłączone o określonej godzinie zaprogramowanej na regulatorze. Myślę, że instrukcja regulatora w przeciwieństwie do instrukcji logotermy jest na tyle przejrzysta, że nie będę zagłębiał się w szczegóły...

Odpowiedz
#7
czy w ostatnim czasie też macie problem z ciepłą wodą w kranie? u mnie mimo ustawienia obiegu ciepłej wody praktycznie za każdym razem musze spuscić sporo wody zanim zacznie leciec ciepła...wczesniej nie bylo problemu...ktoś ma pomysł co moze być przyczyną?
Odpowiedz
#8
(2012-11-20, 22:05)omf napisał(a): czy w ostatnim czasie też macie problem z ciepłą wodą w kranie? u mnie mimo ustawienia obiegu ciepłej wody praktycznie za każdym razem musze spuscić sporo wody zanim zacznie leciec ciepła...wczesniej nie bylo problemu...ktoś ma pomysł co moze być przyczyną?

U mnie zauważyłam podobny problem, nie zmieniałam ustawień na panelu do regulacji temperatury, a podobnie jak w Twoim przypadku od kilku dni chcąc skorzystać z ciepłej wody muszę najpierw spuścić znaczną ilość zimnej wody.
Odpowiedz
#9
U mnie też rozregulowane, CWU jeszcze jako tako, ale grzejniki to kpina. Oczekuję serwisanta... mam nadzieję, że ruszy 4 litery do końca tygodnia...
Zarząd nic nie robi tylko przeszkadza!11jeden
Odpowiedz
#10
(2012-11-20, 22:05)omf napisał(a): u mnie mimo ustawienia obiegu ciepłej wody praktycznie za każdym razem musze spuscić sporo wody zanim zacznie leciec ciepła...

U mnie podobnie. Problem najczęściej występuje rano.
Kontaktowałem się mejlowo z p.Orawczak, ale brak odzewu.
Czy nie macie problemu z mejlową formą kontaktu z zarządcą?
Jakoś w moim przypadku ten kanał komunikacji chyba zawodzi Undecided
Odpowiedz
#11
(2012-11-20, 23:51)Konrad napisał(a): U mnie podobnie. Problem najczęściej występuje rano.
Kontaktowałem się mejlowo z p.Orawczak, ale brak odzewu.
Czy nie macie problemu z mejlową formą kontaktu z zarządcą?
Jakoś w moim przypadku ten kanał komunikacji chyba zawodzi Undecided

Jeżeli o mnie chodzi to nie udało mi się NIGDY uzyskać odpowiedzi Administratora na maila.
Odpowiedz
#12
(2012-11-20, 23:51)Konrad napisał(a): U mnie podobnie. Problem najczęściej występuje rano.
Kontaktowałem się mejlowo z p.Orawczak, ale brak odzewu.
Czy nie macie problemu z mejlową formą kontaktu z zarządcą?
Jakoś w moim przypadku ten kanał komunikacji chyba zawodzi Undecided

Z jednej strony pani Orawczak miała ostatnio urlop spowodowany tzw. sprawami rodzinnymi, z drugiej - masz rację - mejlowo niestety niewiele uda się załatwić. Najbardziej niezawodny jest telefon.

Czy była u Ciebie "TAH regulacja"? Jeśli tak to zadzwoń i spróbuj zgłosić reklamację niewłaściwiej kalibracji, bo u mnie wszystko działa.

http://www.tah.wroc.pl/
rachwal do zarządu!!!111
Odpowiedz
#13
(2012-11-20, 22:05)omf napisał(a): czy w ostatnim czasie też macie problem z ciepłą wodą w kranie? u mnie mimo ustawienia obiegu ciepłej wody praktycznie za każdym razem musze spuscić sporo wody zanim zacznie leciec ciepła...wczesniej nie bylo problemu...ktoś ma pomysł co moze być przyczyną?

No u mnie od jakichś 3 tyg. sytuacja wygląda podobnie. Raz woda jest o odpowiedniej temperaturze, a np. ok. godziny 20 lub w godzinach porannych jest po prostu letnia. Tylko nie jest to kwestia cyrkulacji, lecz samej c.w.u. Na wymienniku podgrzewa się do jakichś 45stC, a powinna zgodnie z Rozporządzeniem Ministra do min. 55stC. Moim zdaniem coś nie tak jest z wodą grzewczą zasilającą logotermę. Albo zmienili nam w jakiś magiczny sposób regulację wody grzewczej (ta co leci na logotermy) na pogodową bez utrzymywania temp. minimalnej albo jest ustawiony za mały przepływ na węźle głównym i w godzinach rozbiorowego szczytu nie mamy wymaganej z urzędu temperatury. :/ Polska...dziwny kraj Wink
Odpowiedz
#14
Mam podobny proeblem, kaloryfery i ciepła woda to jakaś kpina... Byli u mnie panowie z TAH w zeszłym tyg. - 2 dni było ok., a w tej chwili znowu ogrzewanie żyje swoim życiem, niekoniecznie wg mojego życzenia. Ale do sedna sprawy. Próbowałem ponownie zgłosić to bezpośrednio do TAH, jednak pan przy telefonie mnie dosłownie spławił i kazał zgłaszać zarządcy. No a tu jak wiemy, pojawia się problem kontaktów mejlowych. Czy może jednak komuś udało się coś załątwić mejlem??? Jeśli tak, to w jakim czsie? Big Grin
No chyba, że rzeczywiście polecacie tylko tel. się kontaktować, choć z tym mam problem, bo wole mieć potwierdzenie, że zgłaszałem... ;/ Więc?
Odpowiedz
#15
a gdzie dokładnie zgaszacie brak ciepłej wody (jakiś adres e-mail/tel)? nie ma to jak opłacać jakiś kosmiczny abonament w zasadzie za nic i nie mieć ciepłej wody....w dodatku skoro mieli juz kilka zgloszen to powinni zlecić ponowna kontrole a nie odsyłać do zarządcy.
Odpowiedz
#16
Dzwoniłem dziś do TAH'u, jutro rano będzie serwisant na dzielni także może się ktoś jeszcze załapie...

Z mailami do Pumazu to jest tak, że to komunikacja raczej jednostronna, bardzo rzadko można dostać odpowiedź. Sugeruję puścić maila, a na drugi dzień zadzwonić i się na niego powołać... Maile chyba czytane są raz dziennie około 7 rano, nigdy nie dostałem odpowiedzi o innej porze.
Zarząd nic nie robi tylko przeszkadza!11jeden
Odpowiedz
#17
Jeśli jest tak jak mówicie, to prawdopodobnie za niska jest moc zamówiona.
Czy problemy występują tylko w bloku A? Bo to jest tak, że są dwa węzły ciepła, więc dwie regulacje. Ja mieszkam w B i na razie nie zauważyłem problemów o których piszecie.

Co do pani Administrator - rachwal ma racje - mail + telefon.
rachwal do zarządu!!!111
Odpowiedz
#18
Z CWU to nie do TAH, gadałem z serwisantem właśnie, podobno na jakimś węźle u nas zmniejszyli temperaturę bo ludzie się skarżyli że ciepła jest za ciepła... to teraz się skarżą że jest za zima Smile Jak się poskarżymy to pewnie zwiększą, ale nie wiem do kogo na skargę... ja bym poszedł do zarządu ze skargą, ale zarząd nic nie robi tylko przeszkadza więc chyba nie ma sensu Smile
Zarząd nic nie robi tylko przeszkadza!11jeden
Odpowiedz
#19
(2012-11-22, 11:41)rachwal napisał(a): Z CWU to nie do TAH, gadałem z serwisantem właśnie, podobno na jakimś węźle u nas zmniejszyli temperaturę bo ludzie się skarżyli że ciepła jest za ciepła... to teraz się skarżą że jest za zima Smile Jak się poskarżymy to pewnie zwiększą, ale nie wiem do kogo na skargę... ja bym poszedł do zarządu ze skargą, ale zarząd nic nie robi tylko przeszkadza więc chyba nie ma sensu Smile

Ja oczekuję na wylewce wody zgodnie z przepisami czyli 55-60 stC. Dziwią mnie ludzie, którzy twierdzą, że mają za wysoką temp. na wodzie - trzeba nauczyć się obsługiwać w końcu mieszacz przy baterii!
Właśnei zadzwoniłem do P. Orawczak - podobno nikt jej nie zgłaszał problemu z ciepłą wodą?!
Niestety musi to przejść przez TAH regulację, oni muszą stwierdzić, że to nie ich wina...i wtedy sprawa pójdzie dalej.
Ps. "jarek" - nie mogę odpisać na Twoją PW w tej sprawie - masz chyba coś nie tak z ustawieniami profilu na forum.
Odpowiedz
#20
No ja tylko przekazałem, co mi powiedział pan serwisant...
Zarząd nic nie robi tylko przeszkadza!11jeden
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości